Tuesday, June 8, 2010

Sudut Hati Lesu

9/6/2010
Rabu. (01.46 am)

Bukan aku untuk hidup dalam kesedihan serta kegembiraan dalam satu masa ketika jiwa berada dalam lara. Hanya akibat seribu cahaya gembira ku tebarkan ke seluruh alam bukan bermaksud tiada sekelumit perasaan sunyi di jiwaku......
Mengapa perasaan itu hadir ketika aku kini di persimpangan antara rakan dan teman kala sunyi...Mencari bukan bermaksud menanti dalam pengharapan..Teras alam biasanya bersandarkan pada kasih yang kadang-kadang hanya menjadi tempat penungguan bagi si penunggu yang setia seperti aku....Gelak tawa bersama menyimpan seribu tanda pengharapan dari aku..
Gembira melihat rakan ku gembira, menyelesaikan masalah mereka, tapi mengapa di sudut hati aku masalah masih kabut untuk diselesaikan..Jerebu di hati tidak mampu dikawal lagi walaupun sejuta gelen air dicurah.Pemilihan berdasarkan penantian sesuatu yang menyeksakan bagi aku yang hanya menanti dengan kaku..
Kasih yang dicipta sendiri mengharapkan cinta yang xkan sampai menuju ke arah aku...Jauh dirinya menolak diriku , menelempiaskan hanya sedikit kasih masih belum membuatkan aku bangga untuk menjadikannya perhiasan jiwa, digantung menjadi tatapan orang ramai dan sesuatu yang membuatkan aku melupakan segala derita diri....Segala yang ku tempuhi bersama dirinya kuharap bukan sekadar ingatan yang tak bermakna untuk dirinya....
Benci untuk jadi begini tetapi apakan daya, cermin diri lebih kuat untuk membutakan mata semua mengenai tanggungan pedih hati kerana bukan aku untuk menjadi insan yang memberi segala kepdihan jiwa untuk dikongsi bersama semua....

Kini, apa yang kuharapkan setelah jauh ku tinggalkan dunia, ku hanya berharap pulang semula berpijak ke bumi nyata...mmg segala kesalahan yang ku buat kini demi 1 tapi akan ku tunggu cahaya mentari darimu untuk menyinar diri ini dan membawa hanyut dalam dunia kita yang dicipta bersama.....(HARAPAN)

Walau kehadiran mu bagaikan menghiasi suatu ketika dulu, kini kuharapkan segalanya abadi......................................................................................................

No comments: